vrijdag 28 december 2012

Wedding dresses, I love it!


Als sinds kleins af aan heb ik vaak (Turkse) bruiloften. Soms 3 keer in de week. Meestal ga ik dan ook naar een henna feest want dat hoort bij de Turkse cultuur.

Henna feest is de dag voor de bruiloft zelf. Het is een soort afscheid feest voor de familie en de bruid. Er word henna aangebracht op de handen van de bruid. Bij een henna feest zijn er alleen meiden (vrienden, nichtjes, tantes) en de bruidegon zelf. Er word veel gedanst en er zijn dan ook verschillende jurken. Meestal als de bruid binnen komt hebben ze een gala jurk aan zoals deze:

Gala jurk.

Nadat er veel gedanst is doen ze een Bindalli aan.

Dit is een Bindalli.

Als ze die aan hebben word er henna aangebracht op de hand palm van de bruid en bruidegom. Daarna word er weer verder gefeest. 


Dit is de Henna feest van mijn nicht. Hier word er henna aangebracht op de handpalm. Ze heeft hier ook een Bindalli aan.

Op de bruiloft doe je maar 1 jurk aan. Er zijn verschillende soorten bruidsjurken. Van strapless tot aan helemaal bedekt. Iedereen's smaken verschillen dus laat ik vandaag mijn favoriete bruidsjurken zien.






Dit zijn mijn favorieten jurken. Wat vinden jullie van deze jurken?


Dit is mijn nicht die pas geleden is getrouwd. Ik vind haar jurk niet is voor mij maar dat moet ze natuurlijk zelf weten. :)

Ik hoop dat jullie het leuk vonden. Tot de volgende keer! 
Liefs Sarah, 

Bron foto's: Gelinlik21

2 opmerkingen:

  1. Wat een leuke post! Ik vind de laatste jurk het mooist, de ene vlak voor de foto van je nicht op haar bruiloft. Supermooi met dat kant en dat leuke strikje :)

    X

    BeantwoordenVerwijderen